logo

sportJak w naturalny sposób (naturalny doping) zwiększyć możliwości organizmu przed treningiem?

Jak w naturalny sposób (naturalny doping) zwiększyć możliwości organizmu przed treningiem?

Serwis nie ma dotacji z Unii czy państwowych firm, są tylko 2 nieinwazyjne reklamy Googla, bardzo prosimy o wyłączenie adblocka

1. Sok z buraka posiada azotany, które rozszerzają naczynia krwionośne, zwiększają ukrwienie serca i zmniejszają zapotrzebowanie mięśni na tlen.

2. Cytryniec chiński, znane chińskie zioło, które pobudza organizm do działania.

3. Kofeina - kofeina wydłuża czas pracy mięśni, zwiększa pojemność płuc i zmniejsza zmęczenie, najlepszymi źródłami kofeiny są m.in. kawa (w zależności od gatunku i rodzaju, sypana 70-140 mg, espresso 57 mg, rozpuszczalna 90 mg na filiżankę), czarna herbata (65 mg kofeiny w szklance), zielona herbata (31 mg na szklankę), gorzka czekolada (20 mg w tabliczce), kakao (10 mg na kubek). Kofeina może podnieść wydatkowanie energii podczas wysiłku nawet o kilka procent, co powoduje lepsze spalanie tłuszczu, dobrym rozwiązaniem jest dawka około 150 mg na około 45 minut przed treningiem. Należy pamiętać, żeby nie przesadzać z kofeiną w nadmiarze szkodzi (jak wszystko :). Jeśli chodzi o dopingowe właściwości kofeiny to oczywiście wziął to pod uwagę Międzynarodowy Komitet Olimpijski, który wprawdzie zezwolił na jej stosowanie, ale określił górną granicę.
Popularne pytania
Dlaczego koty lubią pudełka?
Jak jest po francusku “do widzenia”?
Której europejskiej nacji seniorzy śpią najlepiej?
Czy wiewiórki jedzą rybki?
Czy można być uczulonym na pocałunek czy dotyk?
Co to za miejsce?
W którym państwie pojawiły się pierwsze jadalne wielkanocne zajączki?
Czy sny mogą informować o chorobie?
Co oznacza imię “Pankracy”?
Z jakiego materiału wykonywano kiedyś struny skrzypiec?
Ile w Polsce żyje kobiet o imieniu Karolina?
Czy przytulenie misia wyzwala w organizmie tyle hormonu szczęścia (endorfin), co seks?
Jak zdrowe jest jedzenie warzyw i owoców?
Ile kosztuje najdroższa damska torebka?