logo

różności, 1957
Lew Leo - maskotka i symbol hollywoodzkiej wytwórni filmowej Metro-Goldwyn-Mayer (MGM).


Lew Leo – maskotka i symbol hollywoodzkiej wytwórni filmowej Metro-Goldwyn-Mayer stworzona przez Howarda Dietza w 1917 roku. Logo z lwem jeszcze dla studia Goldwyn Pictures zaprojektował Howard Dietz, który zainspirował się bojową pieśnią sportowców z Uniwersytetu Columbia „Roar, Lion, Roar”, których maskotką był lew. Postanowił umieścić lwa w pierścieniu zrobionym z taśmy filmowej, na którym widniało łacińskie motto „Ars Gratia Artis”, czyli „sztuka dla sztuki”. Gdy w 1924 roku z połączenia studia Goldwyn Pictures, wytwórni Metro Pictures i przedsiębiorstwa Louisa B. Mayera powstała wytwórnia MGM, która przejęła logo z lwem, Dietz wprowadził do niego kilka poprawek. Łącznie od 1917 roku wykorzystano oficjalnie pięć różnych lwów, chociaż pod koniec lat 20. i na początku 30. XX w., gdy testowano film barwny, korzystano z pomocy jeszcze dwóch innych lwów. (wiki)
Popularne pytania
Kto był częściej mordowany w latach 1939-42 na terenie okupowanej Polski - Żydzi czy Polacy?
Dlaczego Napoleon mógł wygrywać?
Ile związków chemicznych znajduje się w jednej filiżance kawy?
Jak jest po węgiersku “proszę”?
Czy stalinowska konstytucja z 1936 roku znosiła karę śmierci?
Jak długo trwała najdłuższa walka bokserska?
Czy magnetyzm działa tylko na metale?
Czy jedzenie zimnych potraw może spowodować uszkodzenie mózgu?
Jak się pisze: na dworze, czy na dworzu?
Kiedy spala się więcej kalorii: podczas oglądania tv czy podczas snu?
Czy opalanie jest zdrowe?
Czy na Stadionie Narodowym w W-wie znajduje się kaplica?
Ile godzin dziennie panda poświęca na jedzenie pędów bambusa?
Jak wyliczyć niezbędną ilość węglowodanów i białka konieczną do uzupełnienia tuż po intensywnym treningu?