logo

transport, 1939
Prototyp niezwykle aerodynamicznego samochodu Schlörwagen

Prototyp niezwykle aerodynamicznego samochodu Schlörwagen
Prototyp tego wyjątkowego auta został zbudowany w 1939 roku według pomysłu inżyniera Karla Schlöra z firmy Krauss Maffei w Monachium. Konstrukcja samochodu została oparta na badaniach różnych profili skrzydeł samolotów w tunelu aerodynamicznym w Getyndze. Auto wyróżniało się oryginalnym wyglądem oraz rewelacyjnie niskim współczynnikiem oporu powietrza. Z uwagi na wygląd Schlörwagen nazywano jajem z Getyngi lub stonogą. Jazdy próbne Schlörwagena przyniosły zadowalające wyniki. Prototyp osiągał maksymalną prędkość 135 km/h czyli był szybszy od Mercedesa 170H o 20 km/h. Palił także dużo mniej paliwa – około 8 litrów na 100 km.

Popularne pytania
Ile wynosi średni czas użytkowania komputera?
Gdzie co roku spędzał urlop Edward Gierek?
Dlaczego w reklamach zegarki nastawione są najczęściej na godzinę 10:10?
W których państwach na świecie dominują toalety kucane?
Co znajduje się na zdjęciu?
Dlaczego sprzedawcom tak bardzo zależy, abyśmy towar przynajmniej na moment potrzymali?
Jakie zwierzę zaplanowało swoją ucieczkę z zoo?
Dlaczego Indianie bez obaw kąpią się w rzekach, w których żyją piranie?
Kto jako pierwszy stworzył pasztet?
Czy ustawy rasowe w III Rzeszy miały swój odpowiednik w bolszewickiej Rosji?
Czy filmy wywołują agresję?
W którym roku zakończył się stan wojenny w Polsce?
Które państwa bloku wschodniego transmitowały lądowanie Amerykanów na Księżycu?
Jakiej narodowości piłkarz jako pierwszy na świecie zdobył gola w meczu piłki nożnej?