psychologia
Jakich słów można użyć, aby załatwić sprawę bez kolejki?
Należy koniecznie dodać do "przepuścisz mnie", również jakieś logiczne uzasadnienie np. "Czy Państwo mnie przepuścicie, ponieważ bardzo się spieszę?". Można użyć bardziej rozbudowanej formy i podać konkretny, ale ważny powód np.: "Czy przepuścicie mnie Państwo, bo mam numerek do lekarza i boję się, że nie zdążę; Czy przepuścicie mnie Państwo, bo z braku miejsca blokuję samochodem wyjazd innym?". Ryzyko, że ludzie odmówią, drastycznie wtedy spada.
Dlatego podczas awarii, na przykład komunikacji miejskiej, bardzo często podaje się przyczynę, np. "Z powodu zerwania sieci trakcyjnej, wypadku na trasie, karambolu...".
Mózg człowieka lubi odpowiedzi, wtedy świat wydaje się logiczny i uporządkowany. Nic nie jest bardziej stresującego niż niewiedza, co się tak naprawdę stało, a gdy ludzie wiedzą, wtedy wszyscy grzecznie czekają.
Dlatego podczas awarii, na przykład komunikacji miejskiej, bardzo często podaje się przyczynę, np. "Z powodu zerwania sieci trakcyjnej, wypadku na trasie, karambolu...".
Mózg człowieka lubi odpowiedzi, wtedy świat wydaje się logiczny i uporządkowany. Nic nie jest bardziej stresującego niż niewiedza, co się tak naprawdę stało, a gdy ludzie wiedzą, wtedy wszyscy grzecznie czekają.