motoryzacja
Jak wygląda serwis samochodów elektrycznych i czym się on różni od spalinowych?
W serwisie zapłacimy średnio co najmniej 50% mniej niż w przypadku samochodów spalinowych. W samochodzie spalinowym musimy raz w roku wymienić olej, filtr oleju, filtr powietrza, filtr kabinowy, do tego diagnostyka. W trakcie eksploatacji może być konieczna wymiana rozrządu, sprzęgła, wymiana lub czyszczenie świec zapłonowych, wymiana klocków hamulcowych i tarcz oraz płynów (hamulcowy, chłodniczy), nowe paski osprzętu, uszczelki, może dojść do awarii turbosprężarki, uszkodzenia uszczelki z głowicą czy skrzyni biegów ....
W przypadku samochodu elektrycznego raz w roku powinniśmy wymienić jedynie filtr kabinowy i dokonać ogólnej diagnostyki pojazdu. Z kwestii eksploatacyjnych konieczna będzie jedynie wymiana klocków hamulcowych, tarcz i płynu hamulcowego (tak jak w spalinowych co 80 tys. km), wymiana płynu chłodniczego (co 5 lat lub co 100 tys. km) jest konieczna tylko wtedy kiedy auto nie jest chłodzonego powietrzem lub pasywnie. Jak widać głównym naszym zmartwieniem jest akumulator i jego sprawność, gdy spadnie poniżej 70%, co może nastąpić po np. 8 latach intensywnej eksploatacji.
Warto wiedzieć, że silnik samochodu elektrycznego zajmuje zdecydowanie mniej miejsca od samochodów tradycyjnych co przekłada się na ilość dostępnego miejsca w środku. Dużo miejsca w elektryku zajmuje jedynie akumulator, ale jest on umieszczany w podłodze.
Źródło: auto.dziennik.pl
W przypadku samochodu elektrycznego raz w roku powinniśmy wymienić jedynie filtr kabinowy i dokonać ogólnej diagnostyki pojazdu. Z kwestii eksploatacyjnych konieczna będzie jedynie wymiana klocków hamulcowych, tarcz i płynu hamulcowego (tak jak w spalinowych co 80 tys. km), wymiana płynu chłodniczego (co 5 lat lub co 100 tys. km) jest konieczna tylko wtedy kiedy auto nie jest chłodzonego powietrzem lub pasywnie. Jak widać głównym naszym zmartwieniem jest akumulator i jego sprawność, gdy spadnie poniżej 70%, co może nastąpić po np. 8 latach intensywnej eksploatacji.
Warto wiedzieć, że silnik samochodu elektrycznego zajmuje zdecydowanie mniej miejsca od samochodów tradycyjnych co przekłada się na ilość dostępnego miejsca w środku. Dużo miejsca w elektryku zajmuje jedynie akumulator, ale jest on umieszczany w podłodze.
Źródło: auto.dziennik.pl