logo

zdrowie-medycynaJak zwalczyć bezsenność?

Jak zwalczyć bezsenność?

Serwis nie ma dotacji z Unii czy państwowych firm, są tylko 2 nieinwazyjne reklamy Googla, bardzo prosimy o wyłączenie adblocka

Przeciętny człowiek potrzebuje średnio 7 minut, aby zasnąć, jeśli u Ciebie trwa to zdecydowanie dłużej możesz to łatwo i szybko zmienić.

1. Zaraz po przebudzeniu powinniśmy 30 minut poświęcić na ćwiczenia. Poziom hormonu stresu (kortyzol) będzie przez cały dzień niższy, a we krwi pojawi się więcej hormonu szczęścia. Oprócz tego twój sen będzie głębszy, zdrowszy i szybciej zaśniemy. Poranny trening jest pod tym względem zdecydowanie lepszy niż późniejszy.

2. Aby uruchomić zegar biologiczny musimy przekazać mózgowi informacje, że jest już widno. Najlepiej więc tuż po przebudzeniu przywitać się z promieniami światła lub po prostu włączyć światło. Kontakt ze światłem powinniśmy mieć minimum przez 30 minut. Jeśli nie mamy możliwości pracować w terenie, to starajmy się jak najwięcej przebywać w odpowiednio nasłonecznionych pokojach. Witamina D produkowana pod wpływem słońca (witamina nie jest produkowana przez szyby biurowe czy samochodowe) jest nam konieczna do życia, po za tym z badań wynika, że osoby które mniej przebywają na słońcu śpią o ok. 46 minut dłużej (dłuższa regeneracja).

3. Dobrze śpią również osoby religijne, które codziennie się modlą. Jeśli ktoś jest niewierzący może spróbować zastąpić modlitwę medytacją i jogą.

4. Dorośli podobnie jak dzieci szybciej zasypiają przy kołysance.

5. Jeśli zjemy 15-20 gramów węglowodanów na kolację możemy być raczej pewni, że szybko zaśniemy. Wyrzut insuliny sprawi, że będziemy pełni energii, ale nie na długo, poziom ten szybko spadnie i wtedy powinniśmy zasnąć. Naukowcy sugerują zjedzenie węglowodany złożone, które zawierają np.pełnoziarnisty makaron czy brązowy ryż. UWAGA! na kolację nie szykuj nic ciężkiego. Jeśli tłuszcze to roślinne, jeśli mięso to niewiele i chude (drób).

6. Książka, im gorzej napisana, nudna i mało wciągająca np. Pani Tokarczuk tym lepiej.

7. Zadbaj o to, aby przed snem nie rozpraszały Cię żadne światła, dotyczy to również ekranu telefonu czy tabletu.

8. Zrezygnuj z alkoholu i innych używek. Alkohol choć niektórym pomaga zasnąć, to jednak oferuje słabej jakości sen i niepełną regenerację. Mocna herbata czy kawa to kiepski pomysł na wieczór.
Popularne pytania
Co kontroluje prawa półkula mózgu?
Jak zachęcić dziecko do jedzenia określonych produktów?
Co powstało pierwsze: prawdziwy samolot czy papierowy samolocik?
Na ile wyceniana jest praca kobiety w domu?
Co może znacząco poprawić kondycję psychiczną mężczyzny?
Jak jest po japońsku “pocałuj mnie”?
Które owoce mają mniej cukru?
Ile pieniędzy przyniósł rekordowy napad na bank?
Ile średnio miesięcznie zarabia w Polsce informatyk?
Jak zapobiec przymarzaniu wycieraczek?
Kiedy ogłaszany jest falstart?
Skąd się wzięło określenie “miesiąc miodowy”?
Ile wydaje na wojsko “biedna” Rosja, a ile “bogata” Polska?
Które rośliny powinny trafić do sypialni?