logo

biznes-ekonomia
Czy zapach wpływa na sprzedaż?

Czy zapach wpływa na sprzedaż?
Tak, w sklepach, w okresie świątecznym, mowa tu o Bożym Narodzeniu i Nowym Roku, gdy w powietrzu będzie czuć zapach świerku, mandarynki, jabłek, cynamonu, pomarańczy, sprzedaż może wzrosnąć nawet ponad 20%. Zapach farby drukarskiej na świeżo wydrukowanej gazecie, zwiększa sprzedaż gazet nawet o 30%. Zapach świeżej murawy zwiększa sprzedaż obuwia sportowego. Zastosowanie aromatu cytrusowego na stacjach paliw, powoduje zwiększenie sprzedaży produktów spożywczych. W biurach podróży aromaty tropikalnych owoców zwiększa sprzedaż egzotycznych podróży. Salony meblowe stosują zapachy drzewne oraz z nutą pomarańczy zwiększają poczucie prestiżu. W firmach deweloperskich, zapachy z nutą drewna, kwiatów przywołają skojarzenia bezpieczeństwa i sielanki rodzinnej. Zapach pomarańczy, mięty i wody morskiej działa odprężająco, czujemy świeżość i przyjemność, cytryna natomiast to zapach czystości. Zapach świeżych bułek wzmaga apetyt i tym samym sprzedaż.
Popularne pytania
Jakie dobrać piwo do posiłku?
Jaką łyżeczką powinno się jeść jogurt?
Który film ściągnął do polskich kin więcej widzów - Pan Tadeusz czy Avatar?
Gdzie przed 1972 rokiem spotykali się na rozmowy dyplomatyczne Chińczycy i Amerykanie?
Co to jest fruktoza?
Czy można napisać jakiś polski wyraz korzystając z liter umieszczony na dole klawiatury (od Z do M)?
Który samochód produkowany po 1970 roku uważany jest za najmniej awaryjny?
Który styl pływacki jest najbardziej wymagający fizycznie?
Dlaczego nie powinno się łączyć pomidora z ogórkiem?
Co zrobić, żeby lustro nie parowało?
Jak jedzenie cukru wpływa na mózg?
Dlaczego Księżyc zaraz nad horyzontem, wydaje się dużo większy?
Ile wynosi rekord Polski w ilości wypitego alkoholu?
Na jakiej zasadzie działa fluorescencyjny tusz w zakreślaczach?